Hallo, hoe gaat het met u? - Reisverslag uit Hadspen, Australië van Delien Dijkema - WaarBenJij.nu Hallo, hoe gaat het met u? - Reisverslag uit Hadspen, Australië van Delien Dijkema - WaarBenJij.nu

Hallo, hoe gaat het met u?

Door: Delien Dijkema

Blijf op de hoogte en volg Delien

09 September 2013 | Australië, Hadspen

En we zijn weer een (drukke) week verder, waarin ik weer veel gedaan en beleefd heb. Om te beginnen heb ik ze hier wat Nederlandse woorden bijgebracht. Ambrielle heb ik zelfs al een hele zin kunnen leren: ‘Hallo, hoe gaat het met u?” Heel grappig om te horen en dan vooral hoe ze het woord ‘gaat’ uitspreekt (en het gezicht dat ze erbij trekt :).
Daarnaast probeer ik natuurlijk mijn Engels wat op te vijzelen door tv te kijken (bananas in pyjamas, peppa pig, playschool :), muziek te luisteren (10000 reasons, holy, praise baby) en bijna elke avond voor te lezen over feeën wat erg gewaardeerd wordt (‘You’re the best’ aldus Ambrielle :). Heel leuk allemaal en volgens mij zit er ook al wel wat verbetering in mijn Engels.
Verder heb ik hier allerlei dingen voor het eerst gegeten. Ik weet al niet eens meer allemaal wat, maar het smaakte allemaal erg goed! Misschien is het een idee om een receptenboek bij te gaan houden zodat ik het zelf ook kan gaan maken als ik terug ben? Ik hoef in elk geval niet bang te zijn dat ik zal verhongeren ofzo.
Afgelopen week ben ik ook weggeweest met Steph en de meiden naar het park aapjes kijken. En dan bedoel ik echte! Wij moeten daarvoor naar de dierentuin, maar hier kun je ze gewoon in het stadspark vinden. Wel uniek om te zien, dacht ik zo.
Ook ben ik afgelopen week wezen zwemmen. Jack (een neefje) hield zijn verjaardagsfeestje in het zwembad en ik mocht ook komen :) Ik heb me prima vermaakt tussen al die kinderen, in het warme water.
Verder heb ik afgelopen zaterdag voor het eerst hier in Tasmanië gereden! En ik ben niet aan de verkeerde kant van de auto ingestapt en heb ook geen één keer rechts gereden :) Dat ging beter dan ik van tevoren had gedacht. Misschien heeft het geholpen dat ik voor die tijd al regelmatig in de auto had gezeten en dus een soort van gewend was aan het links rijden, maar het blijft ergens toch vreemd hoor. Gelukkig is de auto een automaat en hoef ik niet te schakelen, dat zou wel een ramp zijn geweest denk ik. Sinds zaterdag heb ik al een aantal keren weer gereden en ik merk nu al dat ik minder hoef na te denken bij het rijden. De allereerste keer dacht ik nog bij elke bocht ‘links, links’, maar dat hoeft nu bijna niet meer. Dat wordt wat als ik straks weer terug in Nederland ben…

Naast al deze belevenissen heb ik ook nog wat van de flora en fauna gezien hier. Afgelopen week heb ik al twee redbackspiders gezien. Beestjes die je maar beter niet kunt aanraken, aangezien je er heel erg ziek van kunt worden en dan met name kinderen. Doodmaken is dus de oplossing.
Ook heb ik mijn eerste kangoeroe in het wild gezien! Helaas was het wel een dooie aan de kant van de weg… Daarbij werd mij ook op het hart gedrukt dat, als er ooit een kangoeroe voor mijn auto zou springen dat ik die gewoon moet aanrijden i.p.v. aan de kant te gaan. Voor je eigen veiligheid.
Verder ben ik afgelopen zondag naar de bijbelstudie van de jeugd geweest, waar een hele grote opkomst was. Het was op zich wel leuk om daar heen te gaan, alleen is het nog best lastig om dat te volgen omdat dat toch anders is dan de dagelijkse taal. Maar wie weet komt daar ook nog wel verandering in. Volgende week hoef ik me daar in elk geval niet zoveel zorgen over te maken, want dan gaan we een film kijken.

Nou, volgens mij was dit niet alles wat ik beleef heb, maar de rest schiet me nu even niet te binnen. Wie weet komt het in een volgende blog aan de orde. Ben benieuwd wat jullie ervan vonden, dus laat gerust een reactie achter, is altijd leuk om te lezen!

Bye,
Delien

  • 09 September 2013 - 16:11

    Elanna:

    Hey Delien! Heel leuk om te lezen hoe het je bevalt daar in Hadspen..! Leuke details heb je onthouden om zo te delen; klinkt alsof je nu al een echte Aussie word. Ga vooral door met hun nederlands leren, dan boeken ze straks sneller hun ticket naar Nederland toe. :D Enjoy yourself, have fun with the girls & dou de groeten aan de rest uut Waarvum!

  • 09 September 2013 - 16:14

    Thea:

    hoi delien

    zo te lezen heb je het druk zat daar aan de andere kant van de wereld.
    heerlijk om te lezen dat je je vermaakt en wat je allemaal beleefd.

    ik ben wel heel erg benieuwd wat voor recepten dat zijn.
    misschien wel een goed idee om een receptenboek te gaan maken.
    kun je het ons ook leren!!??

    geniet nog van de rest van je tijd daar en
    wij hopen nog op meer verslagen en foto's

    liefs teun en thea en
    van micha krijg je een knuffel

  • 10 September 2013 - 12:25

    Henriette Heida:

    hallo Delien
    wat heb jij al veel beleefd in die korte tijd GEWELDIG.
    we vinden het erg leuk om je reisverslagen te lezen, dan weten we in ieder geval hoe het daar gaat en dat jij je prima vermaakt.

    en we hopen op meer verslagen want we willen op de hoogte blijven van jou avonturen in Tasmanie.

    heel veel liefs Riko en Jet en een knuffel van Ruben

  • 11 September 2013 - 22:16

    Roelie Van Der Vinne:

    hallo Delien,

    Leuk om je verslag te lezen, je hoeft je daar dus niet te vervelen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt straks wil je niet eens meer terug.
    Toch leuk he, de weblog!. Ik vind het tenminste leuk, en zo kunnen we met je meeleven
    en genieten van alles wat je er beleefd.
    Tot de volgende keer en veel plezier,

    tante Roelie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Delien

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 950
Totaal aantal bezoekers 20215

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 20 Februari 2014

Tasmanië

Landen bezocht: