Het is bijna zover... - Reisverslag uit Warffum, Nederland van Delien Dijkema - WaarBenJij.nu Het is bijna zover... - Reisverslag uit Warffum, Nederland van Delien Dijkema - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover...

Door: Delien Dijkema

Blijf op de hoogte en volg Delien

23 Augustus 2013 | Nederland, Warffum

Hallo allemaal!

Dit is ‘m dan. Mijn allereerste blog! Op verzoek van een aantal mensen heb ik toch maar besloten er eentje bij te gaan houden. Althans, proberen :) Op deze manier hoop ik jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen in Australië.

Nog maar vijf dagen te gaan en dan stap ik voor het eerst van mijn leven in een vliegtuig op weg naar Tasmanië. Spannend en leuk tegelijk! En niet zomaar een vlucht. Meer dan twintig uur vliegen, twee keer overstappen… (Dubai en Melbourne!) Als ik in februari terugkom mag ik mij zeker wel een ervaren vliegster noemen :)
Als alles goed gaat hoop ik dan op vrijdagmorgen (00:30 uur onze tijd) in Launceston aan te komen, waar ik het gezin waar ik voor zal werken dan ook echt zal ontmoeten! Vanaf daar is het gelukkig niet heel ver meer naar Hadspen, mijn thuisfront voor het komende halfjaar. Voor wie het nog niet wist, daar zal ik gaan werken als au pair van drie hele schattige meisjes :) En tussendoor zal ik proberen zoveel mogelijk van Tasmanië te zien, wat ik ook zal delen met jullie d.m.v. foto’s en verhalen.

Nog maar vijf dagen dus en dan zal ik Nederland, met de herfst in het vooruitzicht, inruilen voor Tasmanië, waar al gauw mijn tweede lente en zomer van dit jaar zullen beginnen :) Een mooi vooruitzicht dacht ik zo!

Maar voor het zover is moeten hier nog de laatste dingen geregeld worden. Mijn koffer inpakken bijvoorbeeld. Wat zal ik wel meenemen, wat laat ik thuis en vooral wat mag ik wel/niet meenemen. Heel belangrijk als je naar Australië gaat, aangezien ze daar nogal streng zijn bij de douane…
En dan morgen nog mijn afscheidsfeestje, wat hopelijk heel gezellig wordt. Eigenlijk ook best wel raar om te bedenken dat je al die mensen gewoon een halfjaar lang niet zult zien… Gelukkig zijn er in deze moderne wereld genoeg manieren om toch contact met elkaar te houden. Dat zal het ongetwijfeld een stuk makkelijker maken.

Tot zover dan mijn eerste blog. Ik zal proberen snel weer iets van me te laten horen. Misschien nog wel een laatste blog vanuit Nederland en anders eentje vanuit Down Under :)

Groetjes!

Delien

  • 26 Augustus 2013 - 13:16

    Thea:

    hallo delien

    het afscheidsfeest was heel erg leuk en gezellig. het was lekker druk.
    vanaf een uurtje of 9 uur 's avonds nog een kleine disco er bij. dat verzorgt werd door Marwin en een vriend.
    er is leuk muziek gedraaid waar druk op werd gedans.

    ik hoop dat het cadeautje nog steeds dicht zit, want hij mag echt pas in het vliegtuig worden open gemaakt!!!!!

    delien heel erg veel plezier in tasmanie en tot over een half jaar.

    wij zullen je heel erg missen,

    liefs teun & thea en een hele dikke knuffel van Micha

  • 26 Augustus 2013 - 17:09

    Hilja:

    Ontzettend veel plezier en succes!!!

    Liefs Hilja :)

  • 26 Augustus 2013 - 21:02

    Janine:

    Hey delien!
    Super tof! Heel veel plezier en succes! :)
    Liefs janine

  • 26 Augustus 2013 - 21:40

    Delien Dijkema:

    Leuk die reacties!!

  • 26 Augustus 2013 - 22:30

    Arjan :

    He delien,

    Leuk verslag zo, is de puzzel al compleet wat je wel en niet meeneemt.

    Heb je ook een adres, kunnen we even via street view wat de komende half jaar je thuis is

    Arjan

  • 28 Augustus 2013 - 16:15

    Thea:

    lieve delien

    en vandaag afscheid genomen van je familie en zit je nu in het vliegtuig.
    er hebben veel mensen gekeken toen je de lucht inging.
    internet is echt een uitkomst, ik had het idee dat ik er bij was toen je de lucht in ging.

    geniet van je lange vliegreis!!

    en ik hoop dat je geniet van het kado van de familie.
    hihi nu mag je hem pas open maken.

    liefs thea

  • 28 Augustus 2013 - 21:36

    Janny Minnema:

    Hallo Delien,

    Fijn zeg dat we op deze manier met je mee kunnen genieten.
    We zullen regelmatig even je web-log gaan lezen.
    Een goede vliegreis gewenst, hopelijk kun je daarna fijn acclimatiseren.
    Bij alles wat je gaat doen de liefdevolle zorg van de Heer gewenst.
    Geniet van alle mooi dingen en ervaringen.
    Groetjes Arjan en Janny Minnema, Baflo

  • 02 September 2013 - 19:56

    Roelie Van Der Vinne:

    Leuke blog Delien, ga gauw de volgende lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Delien

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 20213

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 20 Februari 2014

Tasmanië

Landen bezocht: